When to use

Wanneer Traumeel® gebruiken

Traumeel®: een behandeling voor diverse aandoeningen aan spieren en gewrichten

Heb je pijn als gevolg van een sportblessure? Is er een familielid die ongemakken ervaart bij het wandelen? Of heeft je kind een verrekking opgelopen tijdens het sporten? Laat Traumeel® je helpen. Je kan het gebruiken voor de verlichting van verschillende problemen en aandoeningen.

Acute en chronische klachten

Lage rugpijn

Lage rugpijn

Artritis

Artritis

Heuppijn

Heuppijn

Schouderpijn

Schouderpijn

Tenniselleboog

Tenniselleboog

Nekpijn

Nekpijn

Kneuzing

Kneuzing

Enkelverstuiking

Enkelverstuiking

Wat patiënten over Traumeel® zeggen

"De laatste 10 jaar sukkel ik met mijn knie. Vooral na zware sportieve inspanningen begint hij op te zwellen, zak ik erdoor en voel ik pijn. Voor mijn laatste sportieve uitdaging, een fietstocht van België naar Zwitserland, ben ik een week voor ons vertrek Traumeel tabletten beginnen nemen. 12 dagen hebben we gefietst. Mijn knie bleef soepel, ik had geen last van ontstekingen en ik had geen pijn. Ik ben zeer enthousiast over het effect van Traumeel. Zonder was het in de bergen zeer moeilijk geweest. Ik kan het iedereen aanbevelen. Mijn potje staat al klaar voor de volgende uitdaging."

Katelijne Geeraert, België

"Als moeder van twee kinderen is Traumeel crème een constante hulp voor mij. Jammer genoeg is mijn 5-jarige dochter vrij wild waardoor ze zich ook vaak bezeert. Traumeel is een grote steun voor hen. Mijn dochter vraagt er nu zelfs naar."

Valeska Jaenicke, Duitsland

"In 2016 was ik mijn eerste Long Trail Mountain Bike Event aan het voorbereiden. Na de training had ik soms last van spierpijn en andere lichamelijke pijn. Ik gebruikte de crème enkele dagen en was zeer tevreden – de spanning was weg. Bedankt hiervoor."

Stephan Rappl, Duitsland

"Mijn moeder had constant rugpijn. Ze probeerde Traumeel gel en binnen een paar dagen voelde ze zich veel beter. Sindsdien gebruikt ze Traumeel. Het is een grote hulp voor haar!"

Cornelia Ulaga, Slovenië

Laat de pijn wegvloeien

Yoga tegen rugpijn? Jazeker! Sommige oefeningen kunnen op langere termijn rugpijn helpen voorkomen. Vraag medisch advies vooraleer je op zoek gaat naar een geschikte yogaleraar. Grijp je kans, begin vandaag!

Yoga
Background

Tips tegen spierpijn en gewrichtspijn

Ben je op zoek naar manieren om spier- en gewrichtspijn te voorkomen, bekijk dan zeker deze 6 concrete tips

Let goed op uw omgeving

Let goed op uw omgeving

Veel letsels ontstaan door struikelen of vallen.

Leer de juiste technieken voor het optillen en hanteren van voorwerpen

Leer de juiste technieken voor het optillen en hanteren van voorwerpen

Een slechte techniek kan een negatief effect hebben op uw spieren en het risico op een blessure verhogen.

Luister naar uw lichaam

Luister naar uw lichaam

Als u pijn voelt, stop dan met uw activiteit.

Wees realistisch in uw doelstellingen

Wees realistisch in uw doelstellingen

Hou steeds rekening met uw leeftijd, conditie en eventuele medische problemen.

Stretch regelmatig

Stretch regelmatig

Stretchoefeningen helpen u om soepel te blijven.

Vermijd uitdroging

Vermijd uitdroging

Drink tijdens fysieke inspanningen voldoende water.

Think of what you drink

Als je last hebt van ontstekingen, die vaak gepaard gaan met pijn, let je best eens op wat je overdag zoal drinkt. Kies standaard voor water en voor ongesuikerde kruiden- of vruchtenthee. Beperk je koffiegebruik en vermijd alcohol.

Water
Background